Et ofte stillet spørsmål er, hva er forskjellen på Redcat Everest Gen7 Sport og Pro. Svaret på dette er ingen ting. Men det er jo tydelig at de ikke ser ens ut, og det er også riktig, kosmetisk er de forskjellige. Pro versjonen har for- og bakskjermer, den har også en hylle på taket hvor det faktisk er et brukbart ekstra hjul, her er også gjort plass for installasjon av lys. På fronten har den hengsler i rød, og så har den et roll cage innebygget i bodyen. Disse ekstra pynte ting kan, kjøpes separat og installeres på Sport versjonen. Det er i utgangspunktet tale om pynt og ikke noen forskjell på bilens kjøre evne.
Øverste bilde viser pro versjonen og nederst er det sport versjonen.
Chassis.
Begge versjoner kommer med identisk chassis, ingen forskjell her å finne, men pro versjonen har påmontert skjerme for og bak, disse kan kjøpes separat og monteres på sport versjonen. Men ellers er det ikke noen forskjell på chasis’et.
Det er dog 2 synlig og 2 skjulte forskjelle på sport og pro versjonen.
Den første synlige forskjellen er at pro versjonen har støtdempere laget i aluminium og sport i nylon, men de har begge den samme funksjon og gjør jobben sin akkurat på samme måte.
Den anden er at Pro versjonen kommer med et 3000mAh NiMH batteri, Sport versjonen kommer med 2000mAh NiMH batteri.
De skulte forskjeller:
Den første ligger i hjulene, ikke uten på, men den skum man bruker, det gjør ikke forskjell på hvordan bilen klare seg, men pro versjonen har skum som tåler å bli våt, uten at man behøver å tørke den ekstra etter bruk, så om du ikke gidder å bruke mye tid på vedlikeholdelse av dekk så er det pro versjonen du skal kjøpe. På den anden side, om du stiller bilen et tør og lunt sted, så er det ikke noe problem å kjøpe sport versjonen.
Den anden forskjellen er at Pro versjonen kommer med CVA aksel til differensielle på forhjulet, Sport versjonen kommer med universal aksel.
Om du går helt vilt opp i CVA aksling så skal du gå for Pro versjonen, men for alminnelige brukere av bilen, vil man ikke kunne merke forskjellen stort. Det er klart at CVA aksling gjør en forskjell, men det er ikke så viktig for folk som bare vil ha det morsomt med bilen.
At forklare hva CVA, CVD og universal aksling, er ganske så innviklet, så søk på google om du ønsker å sette deg inn i dette, men CVA aksling har det med å gjøre avfjæringen stivere ved akselerasjon, men kraften til hjulene blir stabile og svinger ikke, universal aksling gjør ikke det, akselerasjon til hjulene variere, men dette er så minimalt at du som alminnelig bruker ikke merker dette. På en hurtigkjørende konkurranse rcbil, ville jeg gå for CVA aksling.
Dette er i store trekk forskjellen på Sport og pro versjonen. Sport versjonen kommer med standart bodyklips som på alle andre rcbiler, men på Pro versjonen har man laget en holder bak, så du vipper bodyen opp for å komme til batteriet eller andre ting under bodyen. Bodyen låses fast foran med velcro. Det følger utstyr med i Pro versjonen om du ønsker å konvertere den til standart bodyklip system.
Motor, servo, ESC og alt andet elektronik i bilen er det samme på begge versjoner.
Redcat Everest Gen7 Pro
Redcat Everest Gen7 Sport.
Priser:
Redcat Everest Gen7 Pro 3.295.-
Redcat Everest Gen7 Sport 2.595.-
Link:
Redcat Everest Gen7 Pro svart - https://www.rcbilen.no/product-page/redcat-everest-gen7-pro-black
Redcat Everest Gen7 Pro grønn - https://www.rcbilen.no/product-page/redcat-everest-gen7-pro-green
Redcat Everest Gen7 Sport - https://www.rcbilen.no/product-page/RedCatEverestGen7SportBurntOrange
ความคิดเห็น